یک تریدر - تنها کانال تلگرام ارز دیجیتال که بهش نیاز دارید
چگونه برای مطالب کامنت بگیریم

آیا کامنت برای سایت مهم است

شما وقت فراوانی برای فکر کردن به عنوان مقاله و بعد از آن نوشتن و انتشار یک مقاله صرف می کنید.پس از این کار، دوست دارید کاربران برای مطالب شما کامنت بگذارند.

این کامنت گذاشتن را نوعی تعامل کاربر با سایت  میدانید ولی باید بدانید نظرات کاربران بر روی متن ها تاثیری در رتبه بندی و سئو سایت شما ندارد فقط یک رفتار تعاملی کاربر با شما است.

اگر با تمامی زحمتی که می کشید هیچ کاربری بر روی مطالب شما کامنت نمیگذارد اصلا خودتان رو ناراحت نکنید چون مساله آنقدر مهمی نیست وقتی هیچکس برای شما کامنت ارسال نمیکند دلیل بی کیفیت بودن یا بد بودن مطالب شما نیست ولی اگر این نکته  انقدر برای شما مهم است که هر روز به عشق خواندن کامنت کاربران به سایت  خود سر می زنید راهکارهای زیر میتواند موثر باشد.

چگونه برای مطالب سایتم کامنت بیشتری بگیرم

با استفاده از روش های زیر می توانید میزان مشارکت کاربرها در مطالب سایت و حجم کامنت های سایت خود را بصورت محسوسی زیاد کنید

در متن مقاله از کاربر سوال بپرسید

اگر دوست  دارید زیاد نظرات را بخوانید در متن مقاله از کاربران سوالی بپرسید و به صورتی دهن مخاطب را درگیر کنید که وادار شود با ارسال نظر به شما جواب بدهد.از کاربر بخواهید به شما بگوید با نظر شما موافق است یا مخالف و چه دیدگاهی به موضوع بحث دارد برای مثال بپرسید ” راه اندازی سایت روی هاست رایگان بهتر است یا هاست غیر رایگان” با این پرسش ها کاربر مجاب میشود به شما پاسخ دهد زیرا خودش را بخشی از بحث میبیند وسعی میکند به نوعی در آن شرکت کند.

نظر کاربر را در مورد مطلب بپرسید

می توانید برای گرفتن کامنت بیشتر در متن مقاله نظر کاربر را بپرسید و به نوعی مطلبی منتشر کنید که کاربر تحریک شود نظر شخصی خودش را بیان کند همچنین می توانید با پاسخ دادن به کامنت یک کاربر و اعلام موافقت یا مخالفت بحث را با او ادامه دهید و همینطور زنجیر وار مجموعه ای کامنت جذب کنید.

کامنت گذاری برای مطالب  را آسان کنید

وقتی کاربر مطلبی را مطالعه می کند تمایل دارد سریعا به مطلب بعدی یا سایت بعدی برود و اگر بخواهد کامنت بگذارد دوست دارد سریعا این کار انجام شود.پس در قسمت کامنت سایت خود کاربر را مجبور نکنید حتما در سایت ثبت نام کند یا از اکانت شبکه های اجتماعی خود وارد شود. اینگونه کارها باعث میشود کاربر پشیمان شود تا نظرش را در مورد مطلب شما بیان کند.

 

از کاربر بپرسید,از او بخواهید و مراحل ارسال کامنت را آسان کنید تا بتوانید صدها کامنت جدید برای مطالب منتشر شده خود داشته باشید

 

از کاربر بخواهید کامنت بگذارد

این کار اصلا زشت نیست که در انتهای مطالب از کاربر بخواهید نظرات و پیشنهادات خودش را به صورت کامنت برای شما ارسال کند.مطمعن باشید اگر چند کلمه در انتهای متن از کاربر بخواهید و آنها را خطاب قرار دهید . بسیاری از خوانندگان مطالب برای آن کامنت ارسال خواهند کرد.

کامنت گذاشتن یکی از تکنیک های سئو توسط بعضی از افراد سودجو است باید توجه کنید که وقتی کامنت گذاری را در سایت خود افزایش میدهید اینگونه افراد نیز به سمت شما کشیده خواهند شد. پس اگر یک کامنت مفید داشته باشید بهتر از هزاران کامنت اسپم و بی ارزش است.

رضا فلکی مقدم هستم. مشاور سئو و دیجیتال مارکتینگ و مدیر سایت یک وبمستر که با هدف انتقال تجربیاتم از اینترنت راه اندازی شده است.